الجامعة الأميركية في بيروت وشركة خدمات المعلوماتية بانسوفت تكنولوجيز

الجامعة الأميركية في بيروت وشركة خدمات المعلوماتية بانسوفت تكنولوجيز

تتعاونان لتعزيز مهارات الطلاب في الحوسبة السحابية واستعمال نموذج دف أوبس

Pansoft Technologies and the American University of Beirut

Collaborate to Enhance Students’ Skills in Cloud Computing and DevOps

 

أعلنت الجامعة الأميركية في بيروت وشركة خدمات المعلوماتية بانسوفت تكنولوجيز عن إرساء شراكة تعاون بينهما لتقديم برنامج تدريبي شامل في التقنيات الحديثة، بهدف تزويد الطلاب بالمهارات اللازمة للتفوق في مجالات التطور السريع للحوسبة السحابية، واستعمال تطبيق دف أوبس الذي يزيد من قدرة المؤسسة على تقديم التطبيقات والخدمات بسرعة فائقة، وتطبيق الحاوية الالكترونية حيث يُوضّب البرنامج مع المواقع والروابط التي يعمل معها في بوتقة واحدة فتزيد سرعة عمله.

وقد ارتبطت بانسوفت تكنولوجيز بالجامعة الأميركية في بيروت منذ العام 2017 عبر دعم دائرة تقنية المعلومات في الجامعة لبرامجها سايلزفورس سي أر ام، وإيلوسيان بانر، وأوراكل كلاود، وأوراكل اي آر بي، وأوراكل داتا بايز، مما يضمن وجود بنية تحتية تكنولوجية مستقرّة للبرمجيات المؤسّساتية في الجامعة. وتمثّل هذه الانطلاقة الجديدة معلماً بارزاً في هذه الشراكة الطويلة الأمد والتي تهدف إلى تعزيز مهارات الطلاب والمساهمة في نجاحهم.

وكجزء من هذا التعاون، ستوفّر بانسوفت تكنولوجيز دورات متخصّصة وشهادات في برمجيات دوكر ومدير معتمد لبرنامج كوبرنيتس ومهندس مايكروسوثت آزور دف أوبس. وستتاح للطلاب في الجامعة الأميركية في بيروت فرصة فريدة للتعلم من خبراء الصناعة واكتساب خبرة عملية باستخدام أحدث الأدوات والتقانات في بيئة حية.

وهذا التعاون بين بانسوفت تكنولوجيز والجامعة الأميركية في بيروت يتجاوز مجرد إفادة الطلاب الأفراد. فلديه الإمكانية ليصبح نعمة كبيرة للمنطقة بأكملها. ومن خلال الجمع بين الخبرة الصناعية والممتازيّة الأكاديمية، ستساهم هذه الشراكة في التقدم التكنولوجي والنمو الاقتصادي في المنطقة.

وتسعى شركة بانسوفت تكنولوجيز والجامعة الأميركية في بيروت معاً إلى سد الفجوة بين الأوساط الأكاديمية والصناعة، مما يضمن أن يكون الطلاب جاهزين للعمل بعد التخرج. وتعكس هذه المبادرة التزام المؤسّستين برعاية المواهب وتمكين الجيل القادم من تقنيي المعلومات.

 

وسيتضمّن البرنامج التدريبي مجموعة شاملة من الدورات التدريبية التي صمّمتها شركة بانسوفت والتي تغطي الأساسيات والمفاهيم المتقدمة لبرمجيات دوكر وسي كاي آي ومهندس مايكروسوثت آزور دف أوبس.

 

ومن خلال التعليم النظري ودراسات الحالة الواقعية، سيكتسب الطلاب فهمًا عميقًا هذه التقنيات وتطوير المهارات اللازمة للنجاح في حياتهم المهنية المستقبلية.

وعند إكمال البرنامج، سيحصل المشاركون فيه على شهادات تثبت كفاءتهم في البرمجيات المذكور أعلاه. وهذه الشهادات المعترف بها في الصناعة سوف تشهد على خبرتهم وتعزز قدرتهم على التوظّف في سوق العمل التنافسي.

وبشكل عام، يساعد هذا التعاون في تنشئة جيل من المتخصّصين المهرة في مجال تكنولوجيا المعلومات، وتشجيع الابتكار التكنولوجي، والمساهمة في النمو والقدرة التنافسية في المنطقة بأكملها.

وقد أعرب ناظم الشيخ، الرئيس التنفيذي لشركة بانسوفت تكنولوجيز، عن حماسه لهذا التعاون، قائلاً، “نحن متحمّسون للدخول في شراكة مع هذه الجامعة المرموقة، الجامعة الأميركية في بيروت في هذا المسعى. ومن خلال تزويد الطلاب بمهارات الحوسبة السحابية ودف أوبس المطلوبة كثيراً، نهدف إلى تمكينهم من النجاح في العصر الرقمي. ويجسّد هذا التعاون التزامنا برعاية المواهب وتشجيع الابتكار في صناعة تكنولوجيا المعلومات.”

 

الدكتور يوسف عصفور، رئيس مكتب الابتكار والتحويل في الجامعة، عرض وجهة نظره حول التعاون فقال، “يسعدنا أن نتعاون مع بانسوفت تكنولوجيز لتزويد طلابنا بفرصة فريدة لاكتساب مهارات عملية وشهادات معترف بها في الصناعة. ويتماشى هذا التعاون مع مهمتنا المتمثلة في توفير تعليم شامل يُعدّ طلابنا لمهن تكنولوجيّة ناجحة.”

 

ويمثل التعاون بين بانسوفت تكنولوجيز والجامعة الأميركية في بيروت معلماً بارزاً في إنشاء مجموعة مواهب قادرة على تلبية متطلبات الساحة الرقمية السريعة التطور. ويسلط الضوء على أهمية الشراكات بين الصناعة والأوساط الأكاديمية في إعداد الطلاب لمواجهة تحديات مكان العمل الحديث.

 

شركة بانسوفت تكنولوجيز هي دامجة للأنظمة وتضيف قيمة للشركات والمؤسسات التي تستخدم سايلزفورس وإيلوسيان وأوراكل وبلوكتشاين والتحليلات والتقنيات السحابية، حيث تكملها مع دف أوبس لأتمتة العمليات التجارية. والمقر الرئيسي لشركة بانسوفت تكنولوجيز هو في الإمارات العربية المتحدة وهي تعمل في بلدان متعددة بما فيها الهند والمملكة العربية السعودية وقطر وبريطانيا والولايات المتحدة الأميركية وأستراليا.

 

الجامعة الأميركية في بيروت هي مؤسسة مرموقة عالمياً للتعليم العالي والبحث، ملتزمة بالتميز في التعليم والبحث والخدمة. وهي تقدم مجموعة واسعة من البرامج عبر مختلف التخصّصات، وهي مكرّسة لإنتاج الخرّيجين مع المهارات والمعرفة للقيادة والتأثير الإيجابي في المجتمع.

  

Pansoft Technologies and the American University of Beirut

Collaborate to Enhance Students’ Skills in Cloud Computing and DevOps

Pansoft Technologies, a leading systems integrator, and the American University of Beirut (AUB) are pleased to announce a collaboration, offering a comprehensive training program in cutting-edge technologies. This partnership aims to equip students with the necessary skills to excel in the fast-evolving fields of Cloud Computing, DevOps, and Containerization.

Pansoft has been associated with the American University of Beirut as their extended IT support for Salesforce CRM, Ellucian Banner, Oracle ERP, Oracle Cloud and Oracle Databases since 2017, ensuring a stable technological infrastructure for AUB’s enterprise software. This new journey together marks a significant milestone in this long-standing association and aims at enhancing students’ skills and contributing to their success.

As part of this collaboration, Pansoft Technologies will provide specialized courses and certifications in Docker, Certified Kubernetes Administrator (CKA), and Microsoft Azure DevOps Engineer. Students at AUB will have the unique opportunity to learn from industry experts and gain hands-on experience with the latest tools and techniques in a live environment.

This collaboration between Pansoft Technologies and the American University of Beirut goes beyond benefiting individual students—it has the potential to become a significant boon for the entire region. By bringing together industry expertise and academic excellence, this partnership will contribute to technological advancement and economic growth in the region.

Together, Pansoft Technologies and AUB seek to bridge the gap between academia and industry, ensuring that students are job-ready upon graduation. This initiative reflects both organizations’ commitment to nurturing talent and empowering the next generation of IT professionals.

The training program will include a comprehensive set of courses designed by Pansoft Technologies, covering the fundamentals and advanced concepts of Docker, CKA, and Microsoft Azure DevOps Engineer.

Through theoretical instruction and real-world case studies, students will gain a deep understanding of these technologies and develop the skills necessary to succeed in their future careers.

Upon completing the program, participants will receive certifications, validating their proficiency in Docker, CKA, and Microsoft Azure DevOps Engineer. These industry-recognized certifications will testify to their expertise and enhance their employability in the competitive job market.

Overall, this collaboration helps nurture a generation of skilled IT professionals, encouraging technological innovation, and contributing to the growth and competitiveness of the entire region.

Nazim Shaikh, CEO of Pansoft Technologies, expressed his enthusiasm for the collaboration, stating, “We are excited to partner with the prestigious American University of Beirut in this endeavour. By equipping students with in-demand Cloud Computing and DevOps skills, we aim to empower them to thrive in the digital era. This collaboration exemplifies our commitment to nurturing talent and promoting innovation in the IT industry.”

Dr. Yousif Asfour, Chief Innovation and Transformation Officer shared his perspective on the collaboration, saying, “We are delighted to partner with Pansoft Technologies to offer our students a unique opportunity to gain practical skills and industry-recognized certifications. This collaboration aligns with our mission to provide a holistic education that prepares our students for successful technological careers.”

The collaboration between Pansoft Technologies and the American University of Beirut marks a significant milestone in creating a talent pool capable of meeting the demands of the rapidly evolving digital landscape. It highlights the importance of industry-academia partnerships in preparing students for the challenges of the modern workplace.

Pansoft Technologies is a systems integrator that extends value to enterprises and institutions using Salesforce, Oracle, Ellucian, Blockchain, Analytics, and Cloud Technologies, complementing it with DevOps for automation of business processes. Pansoft has its headquarters in the United Arab Emirates and operates across multiple countries including India, Saudi Arabia, Qatar, the UK, the USA, and Australia.

The American University of Beirut is a globally recognized institution of higher education and research, committed to excellence in teaching, research, and service. AUB offers a broad range of programs across various disciplines and is dedicated to producing graduates with the skills and knowledge to lead and positively impact society.

عن mcg

شاهد أيضاً

رصيف صحافة اليوم الثلاثاء 16 نيسان 2024

  النهار: “حزب الله” عن الرئاسة: شرطنا الحوار بلا شروط …. و يفصح عن معطيات …